maandag 9 april 2018

Gids


Het is al menig keer een ergernis gebleken.  Dan ben ik nog de veters van de jongste aan het dichtknopen, de laatste touch aan mijn make-up aan het doen, de was aan het uithalen, nog eens vlug gaan plassen, mijn telefoon aan het zoeken, vlug een koekje aan het mee graaien voor als de meisjes (en hij) honger krijgen, …, dan is hij al vertrokken.  Soms met één kind al mee.
Het ligt waarschijnlijk wel aan mij en het aantal taken die ik nog wil afwerken voor we naar ergens vertrekken.  Een klein beetje aan hem, omdat hij niet ziet welke taken er nog allemaal zijn, maar dan moet ik maar betere instructies geven.  Een man (mens?) komt met een gebruiksaanwijzing.  Nummer één is duidelijke instructies geven.  Nummer twee is op tijd voederen.  Nummer drie is 5 minuten op voorhand waarschuwen wanneer hij gevoederd zal worden. ;-)
Als hij vertrokken is dan weet ik niet welke kant hij uitgegaan is en moet ik mijn pas gevonden telefoon gebruiken om instructies te vragen.  Hij vindt dat logisch, hij staat me toch op te wachten aan de Smedenpoort?  
Mijn ergernis is snel voorbij als ik zijn knappe gestalte me zie opwachten met een liefdevolle blik in zijn ogen (hij probeert zijn ergernis meestal weg te steken).  Dan zijn we vertrokken en ben ik al mijn gedane taakjes al vergeten.

asemtherapie.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten