dinsdag 12 februari 2019

Innerlijke dialoog


"Moeten die klimaatdoelen tegen 2020 behaald worden?  2020, amai de tijd gaat snel. Dat is het jaar waarin ik 40 word.   Het lijkt nog maar gisteren toen ik in 1998 mijn 18de verjaardag vierde.  En 20 werd in 2000. En nu loopt er al 2 dochters van mij op de wereld. Eentje die ook al bijna vrouw is.  Wat zegt dat over mij? Ik voel me niet als een moeder van een bijna-vrouw. Ik ben net gewoon aan het feit dat ik mama geworden ben.  En nu krijgt mijn kleinste zus ook een kindje. Ik zou wat minder negatief moeten doen tegen haar over baby's. Er zijn ook leuke momenten.  Eum, misschien moet ik later eens aan mijn ventje vragen welke die waren. We zijn ook al samen sinds 2001, mijn vent en ik. Dat is ook al -even tellen- 2001 tot 2020 is 19, dus 18 jaar!  Amai, 18 jaar, is onze relatie nu ook volwassen geworden? Hu, waren wij nog maar 5 jaar samen toen we ons eerste kindje samen kregen? En nog zo jong! 25 jaar. Ik ben toch ook al wat wijzer geworden nu, misschien is het dan toch niet zo erg om ouder te worden?  Alleen die rimpeltjes in de spiegel ‘s morgens… Dat zijn lachrimpels, gelukkig kan ik nog veel lachen, en ik die dacht dat vrouwen van bijna 40 niet meer konden lachen. Had ik dat even mis, ik kan nog even erg de slappe lach hebben als toen ik 14 jaar was. Zegt dat iets over mij? Neen, mijn grootmoeder lachte ook nog altijd veel. Goh, is het al zo laat? Ik zou beter nog de wasmachine insteken en beginnen koken. Moest ik nog boodschappen doen?..."

Coaching voor meer bewustwording van helderziende Heleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten